EN
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قاب آبرنگ ابنیه

ویژگی محصول

*

توضیحات تکمیلی

وزن 1450 گرم
هنرمند

ابعاد

سایز بیرونی 46.5*36.5 / سایز داخلی 32*42 (سانتی متر)

جنس

سنگ مرمر

تکنیک

آبرنگ

۷.۱۵۰.۰۰۰تومان

تعداد

ناموجود

جزئیات تحویل

ارسال بر اساس انتخاب کشور با هزینه حمل و نقل تقریبی 63/000/000 می باشد و تحویل تخمینی بین 13 تا 19 خرداد است.

امنیت پرداخت
ارسال سریع و آسان
امکان مرجوع

توضیحات

اثر فوق را به جرات می‌توان یکی از زیباترین و خاص‌ترین تابلوهای مرمریس نامید.
اینبار میدان نقش جهان اصفهان در این تابلو از زاویه و پرسپکتیوی کاملاً متفاوت ترسیم شده که پیش از این مشابه آن را ندیده بودیم.
در نقطه ثفل این تابلو، مسجد امام با گنبد فیروزه‌ای، گلدسته‌های زیبا و ورودی قوسی شکلش واقع شده‌است. جالب اینجاست که گنبد مسجد شیخ لطف‌الله و طبقه دوم عمارت عالی قاپو نیز در نقاشی رسم شده ولی خبری از نیمه‌های زیری و در واقع پایه‌های آن‌ها نیست و محو شده‌اند.
جزئیاتی که در این تصویر ترسیم شده‌اند بسیار شگفت‌انگیزاند؛ حوض میانه میدان که بخشی از آن محو شده و بخش دیگرش قابل مشاهده است، موج آب کناره حوض، حتی بازتاب احتمالاً افرادی که در ضلع جنوبی حوض ایستاده‌اند، تا طرح یک فرد ایستاده با عصا در ضلع غربی! دو تک درخت کاج که ظاهرا به نمایندگی از تمام درختان کاج اطراف حوض میدان کشیده شده‌اند، حجره‌های بالای میدان نقش جهان و …
یکی دیگر از جزئیات قابل تحسین در تابلوی نقاشی دیواری فضایی است که بین عمارت عالی قاپو و گنبد مسجد شاه عباسی واقع شده که این فضا همان کوه صفه اصفهان است که مهنور مالکی در ابتدا با خطوطی مشخص و تیره از آسمان بالای سرش این فضا را جدا کرده و بعد، از گنبد این فضا به آسمان پیوسته است.
از جزئیات میدان نقش جهان که بگذریم در نیمه بالایی تابلو به آسمانی پر رمز و راز خواهیم رسید؛ آسمانی که با رنگ‌های متنوع بنفش، سفید، آبی فیروزه‌ای، زرد و … بیشتر شبیه کهکشان است تا آسمانی که ما میشناسیم. در این آسمان اسرارآمیز مهنور مالکی با هنرمندی تمام آنچنان از فضای رگه‌های سنگ استفاده کرده که دیگر این رگه‌ها از فضای نقاشی قابل تفکیک و تشخیص نیستن و با رنگ‌ها در هم تنیده شده‌اند.
برخلاف اغلب محصولات مرمریس، پلی‌استر این اثر خاص، به صورت مات اجرا شده که برجذابیت کار بیفزاید.

شیوه نگهداری

  • ضخامت سنگ مرمر در محصولات مرمریس، ۳ میلیمتر است، بنابراین بهتر است نگهداری و حمل و نقل آن با احتیاط انجام شود تا به محصول آسیبی وارد نگردد.
  • از آنجایی که تمام سطح محصولات مرمریس با پلی‌استر پوشانده می‌شود، مجاورت محصولات با رطوبت مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما چنانچه در مناطقی از کشور با رطوبت بسیار بالا ( بیش از ۸۰%) زندگی میکنید و متوجه تغییری در ظاهر پلی استر شدید، با هماهنگی با مجموعه مرمریس، محصولات را برای گالری ارسال کرده تا پلی‌استر آن تجدید شود و درخشندگی و زیبایی کار تداوم یابد.
  • برای تمیزکردن محصولات کافی است که از یک دستمال نرم و مرطوب استفاده نمایید. به سبب زنده بودن بافت سنگ مرمر و عدم سازگاری پلی استر با آب، پیشنهاد می‌گردد محصول در تماس مستقیم با آب قرار نگیرد.

روش ساخت

  • تمامی محصولات زیبای مرمریس از سنگ مرمر ساخته شده‌اند.
  • سنگ مرمر در تکه‌هایی به ضخامت ۳ میلی‌متر، توسط دستگاهی به شماره ثبت اختراع “۴۹۶۱۴” که متعلق به مجموعه است، برش خورده‌ و سپس فرآیند تولید محصولات (جعبه، گلدان و…) انجام می‌شود.
  • این محصولات با دستان توانای هنرمندان به‌نام اصفهانی، نقاشی شده و این آثار فاخر پدید می‌آیند. در مرحله بعد به منظور تثبیت نقاشی، محصولات مرمریس تحت پاشش سه الی پنج لایه پلی‌استر به همراه سمباده (پلی‌استر شفاف و یا مات) قرار می‌گیرند و در نهایت بعد از پرداخت پلی استر و بازبینی نهایی، این سفیر فرهنگی فاخر، پیشکش شما عزیزان می‌شود.

کاربرد

تابلو دیواری

محصولات مشابه